Data: 17. 02. 2014
Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Ghinești, structura G.
P. N. Ghinești
Susținătoare: prof. : Solomon Cristina Elena
Grupa: Mijlocie ”Fluturașii
”
Tema anuală de studiu: „Când, cum și de ce se întâmplă?”
Tema proiectului: ”Lumea necuvântătoarelor”
Tema săptămânii: „Călătorie pe tărâmul polar”.
Tema zilei: „Prietenii noștri de la Poli”
Tipul activității: Consolidare de cunoștințe, priceperi și
deprinderi
Forma de realizare: joc didactic, activitate integrată
Forme de organizare: frontal, în grupuri mici, individual
Durata: o zi
Activitate integrată cu tema „Ajutoarele lui Botoșel”:
SCOPUL ACTIVITĂȚII:
Consolidarea cunoștințelor preșcolarilor în ceea ce
privește mediul de viață, și hrana viețuitoarelor de la Poli și a
deprinderilor de a aplica tehnicile de
lucru învățate; exersarea capacităților copiilor
de a aborda teme variate de joc, de a îmbogăți treptat conținutul acestora și
de a interrelaționa.
Categorii de activități:
ADP: Rutine: Întâlnirea de dimineață : - Salutul, Prezența,
Calendarul naturii
Tranzitii:
Structuri ritmice: „Haideți
toți, cu mic, cu mare”;
Cercul complimentelor- joc de spargere a gheții
Ghicitori create
de copii despre animale de la Poli
„Five little penguins” cântec de Patty Shukla
„Fram, ursul polar”- cântec
„Pinguinul Billy” –
cântec
„Eu am zece degețele”
ALA I:
Construcții:
”Igluuri”– construire prin alăturare, îmbinare, suprapunere a pieselor lego
Bibliotecă: „Enciclopedia animalelor polare”- despărțire în
silabe, pronunțarea sunetelor inițiale
Joc de rol: „De-a eschimoșii, la pescuit”-
interpretarea rolului de eschimos
ADE:
D. O. S.- Abilități
practice- Pinguinul, Ursul polar, Orca- aplicație- consolidarea tehnicilor de
lucru însușite anterior
D.Ș- Cunoașterea
mediului– : „Răspunde repede și bine ... !” Joc didactic, animale
polare- fixarea, consolidarea cunoștințelor despre animale polare
ALA II:
Joc de mișcare: „ Dansul pinguinului” - pași succesivi la stânga
și la dreapta, înainte și înapoi
Joc distractiv: „Cu Botoșel la telefon” – descrierea
animalelor polare cunoscute.
Joc de
atenție: „Al câtelea pinguin, urs, etc lipsește?”- dezvoltarea spiritului
de observație, a atenției distributive
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
ADE:
DȘ- Cunoașterea mediului
O1 - să
denumească animalele de pe cub, precum și felul acestora (sălbatice, domestice,
acvatice, polare);
O2 - să precizeze mediul lor de viață,
modalități de protejare a acestor animale;
O3- să răspundă corect întrebărilor, ghicitorilor, apoi să aleagă silueta care
reprezintă animalul respectiv, imitându-l dacă știe;
D. O.
S.- Abilități practice
O4- să denumească
materialele de lucru puse la dispoziție;
O5- să verbalizeze etapele de lucru
ce urmează a fi intreprinse, utilizând un limbaj adecvat;
O6 - să lipească materialele din
natură pentru realizarea corectă, artistică temei;
O7 – să exprime opinia proprie față de
lucrările sale și față de lucrările colegilor, motivându-și părerea.
ADP:
ALA I:
Construcții:
O8- să
construiască igluuri prin alăturare, suprapunere și îmbinare a pieselor;
O9- să manifeste spirit de cooperare in cadrul
activității de grup.
Bibliotecă:
O10- să pronunțe sunetul inițial al unui
cuvânt;
O11- să despartă în silabe.
Joc de rol:
O12-să
interpreteze rolul de pescar/ eschimos ;
O13-
să verbalizeze acțiunile întreprinse, folosind un limbaj adecvat;
O14- să se exprime clar, corect și
expresiv, utilizând cuvinte noi
ALAII:
O15 - să execute mișcări pe ritmul cântecului;
O16 - să descrie animalul polar la care se gândește, redând cât mai multe
detalii;
STRATEGII DIDACTICE:
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația,
descrierea, demonstrația, turul galeriei, metoda cubul, expunerea,
problematizarea, mâna oarbă, jocul.
MIJLOACE DE
ÎNVĂȚĂMÂNT: scrisoare, o cutie- cadou frumos ornamentată, cutiuța
cu surprize, calendarul naturii, animale de pluș și de plastic, cuburi din
plastic și lemn, joc de pescuit creat de educatoare, cărți și reviste cu viețuitoarele polare,
planșe A3 cu mediul lor de viață, biluțe din hârtie creponată, sare, mac,
zahar, cafea, mălai, aracet, ochișori mobili, flipchart, abțibilduri, planșă
pentru scor, bilețele cu ghicitori, 2 cuburi: unul cu simbolurile cerințelor
animale polare, borcane- câte unul pentru fiecare echipă, semnal sonor, tavă, lipici, ecusoane cu
animale polare, jetoane, bete de frigărui, ovale din polistiren, bucați din pânză de culoare galbenă/portocalie
sau sârmă chenille pentru cioculeț și piciorușe, mingiuțe de ping- pong- atât
pentru căpșoarele pinguinilor cât și pentru bulgărașii magici, ochișori mobili,
3 coșulețe în care se află imagini sau figurine cu diferite animale polare, animale
polare de pluș, recompense: măști cu animale polare
MATERIAL BIBLIOGRAFIC:
Breben S., Gancea E., Ruiu G., Fulga M.- „Metode interactive de grup”- Ghid
metodic, Editura Arves Craiova 2002
„Curriculum pentru invatamantul prescolar ” 3-6/7 ani, MEC
2008
„Revista invatamantului prescolar”, 1-2/ 2009, 3- 4/ 2009-
„Proiectarea integrată”
Silvia Dima, Aurica Candrea , “Veniti, sa ne jucam copii!”Antologie de jocuri
1995
Scenariul
zilei
Întâlnirea de dimineaţă debutează cu salutul Bună
dimineaţa, copii isteți, prieteni ai animalelor! urmând
prezenţa prin așezarea fotografiilor copiilor la calendarul naturii, se
stabileşte cum este vremea prin completarea calendarului naturii, apoi copiii
prezintă noutăţile zilei. După aceste momente de introducere într-o nouă zi de
grădiniţă, atenţia copiilor este orientată spre prezența lui Botoșel, cerbul
prietenos, a unei scrisori și a Cutiuței cu surprize.
Iarna se apropie de sfârșit..
Oare ce ne transmite Botoșel???
Dragi copii,
datorită schimbărilor de climă și a supraîncălzirii globale, tărâmul polar este
în pericol de a fi distrus dar și animalele care locuiesc acolo sunt în pericol.
Eu sunt prietenul acestor animale și vreau să le ajut dar am nevoie mulți bulgărași
magici. Sunt atât de trist...Doar niște copii isteți ca voi m-ar putea ajuta să îi salvez...
„Bineînțeles, te
vom ajuta!”, îi răspund copiii. „Spune- ne, ce
trebuie să facem?” Botoșel zâmbi: „Vă voi fi recunoscător! Înainte de vă
prezenta sarcinile aș dori să ne destindem puțin, să-mi cântați un cântecel.
Copiii răspund pozitiv. „Vom cânta împreună!!!”
Super! Haideți să numim
această activitate AJUTOARELE LUI BOTOȘEL, deoarece și voi sunteți prietenii
animalelor polare!Acum, la centrul „Micul Cercetător”(Știință), trebuie să
umplem aceste borcane cu bulgărași magici, pentru acest lucru, veți lucra în
echipe- fiecare sarcină îndeplinită corect, fiecare răspuns corect va pune în
borcanul fiecărei echipe 2 bulgărași magici; sarcina este îndepliplinită când
una dintre echipe reușește să umple borcanul. Repede copilași! Blocurile de
gheață s-au desprins și au început să alunece...Sunt sigur că și animalele
polare vă vor fi recunoscătoare!
Dragi copii, vă urez succes!....Copiilor le
sunt prezentate sarcinile, regulile jocului ce urmează a fi desfășurat. Are loc
jocul de probă și se desfășoară jocul propriu- zis. Copiii se descurcă minunat.
„Bravo!!! Știam eu că sunteți isteți!!! De aceea m- am gândit la voi! Iată,
ambele echipe au reușit să umple borcanele cu bulgări magici iar dacă îi
împreunăm, tărâmul polar este ca și salvat.
Copiii sunt încântați,
nu ezită nici o clipă să îl ajute. Botoșel zâmbește fericit Sunt încântat de
cât de multe lucruri știți și de cât de frumos știți să vă exprimați! Bravo!
Știam eu că sunteți isteți! V- ați descurcat minunat!!!
Sunt invitați să
servească gustarea. Merg la chiuvete cântând Five little penguins
Haideți să ne destindem
puțin! Să cântăm un cântecel! Dar stați, văd niște pui rătăciți de mămicile
lor! fericiți alături de mămicile lor! Dar copii, mai este ceva, ei trebuie să
se întoarcă înapoi acasă.Haideți să îi ajutăm! Împreună cu doamna educatoare vă
vom prezenta sarcinile pe care trebuie să le îndepliniți la fiecare centru. Copiii
sunt de acord iar Botoșel împreună cu doamna educatoare îi conduce la centre:
La Centrul Bibliotecăă veți citi
Enciclopedia Animalelor Polare, veți preciza sunetele inițiale ale cuvintelor
și veți despărți în silabe. Așa de drag îi este
lui Botoșel de copii!!! Bravo! Sunteți foarte isteți!
La acest centru, „Ne jucăm și învățăm” (Joc de Rol), vă
veți juca de- a eschimoșii pescari, aveți și materialele cu care vă puteți
juca; la acest centru, „Aici construiesc” (Construcții), pe acești munți de gheață veți
construi, din piese lego, igluuri, așa
cum ați văzut Luni în prezentarea doamnei educatoare. la acest centru, „Mânuțe harnice” (Artă), veți confecționa,
după bunul vostru plac, câteva animale polare, folosindu- vă de materialele
care vă sunt puse la dispoziție dar și de tehnicile de lucru pe care le-ați
utilizat până acum. Creațiile voastre vor fi așezate apoi pe banchize la
centrul ” Aici construiesc”.
După ce se asigură că toți copiii au înțeles sarcinile de lucru
corespunzătoare fiecărui sector, Botoșel invită copiii să își aleagă centrele
de activitate, specificând importanța centrului Mânuțe Harnice. Copiii își încălzesc mânuțele prin cântecelul Eu am zece degețele
Copiii se implică, in activități; aproape toți copiii vizitează
centrele deschise, cooperează.
Bravo! V-ați
descurcat, isteților! Iată, animalele au
ajuns în siguranță ! Acum, pentru că ați acționat atât de rapid, vă invit să vă
relaxați și să ne jucăm împreună câteva jocuri frumoase: ne vom dovedi capacitățile
motrico- artistice dansând „Dansul pinguinului”, vom fi „Animale de la poli” și
vom dovedi a fi foarte atenți într-un joc intitulat „Al câtelea animal polar
lipsește?” Pentru a ne...”încălzi”, întâi vreau să răspundeți câtorva
ghicitori.
Copiii se joacă,
iar la sfârșit sunt recompensați. Copiii fac și ei lui Botoșel și invitatei
speciale un cadou muzical.
Vă mulțumesc,
hărnicuților, pentru activitatea de astăzi! V-ați descurcat minunat!!! Iată
recompensele voastre!
DEMERSUL DIDACTIC
|
Evenimente
didactice
|
Conținutul
științific
|
|
|
|
Nr.
crt
|
Metode,
procedee
|
Mijloace
de învăță
mânt
|
Evaluare
(Instrumente și indicatori)
|
||
1.1
|
Moment
organizato
ric
|
Se vor asigura condiţiile necesare
pentru desfăşurarea optimă a activităţii:
- se va aerisi sala de grupă;
Are loc Întânirea de dimineață. Copiii
intră în sala de grupă purtând în piept ecusoane cu diferite animale polare
Salutul Ne aşezăm pe covor,
în formă de cerc, pentru a stabili un contact vizual cu toţi membrii grupei.
Copiii se salută printr-o strângere de mână cu vecinul , rostind: „Buna Dimineata,
Andrei! (denumirea copilului se face funcție de animalul de pe ecuson).
Prezența
Se va realiza cu ajutorul panoului cu fotografiile copiilor. Preșcolarii vor
sesiza absenții și voi muta fotografiile copiilor absenți în partea de jos a
panoului. Calendarul naturii Se va stabili în ce anotimp suntem, se vor
denumi ziua, data, luna, în care ne aflăm. Următorii doi copii din catalog
sunt numiți asistenții zilei- meteorologii de serviciu. Aceștia ajutați de
toți copiii, vor completa calendarul naturii cu simbolul caracteristic vremii
din ziua respectivă
Tranziții-
Cercul complimentelor- joc de spargere a gheții
|
Conversația
|
Ecusoane
cu animale polare
Calendarul
naturii;
|
observarea
comportamentu
lui
iniţial-interesul
răspunsurile
copiilor
|
1. 2
|
Sensibilizarea
pentru activitate
a)Captarea
atenției
b)
Intuirea materialului
|
Captarea atenției se realizează prin
prezentarea personajului surpriză, Botoșel care cere ajutorul copiilor,
îngrijorat fiind de soarta prietenilor săi de la Poli care sunt în pericol.
Poluarea în general și poluarea aerului în special, la care se adaugă și
defrișările masive, au dus la încălzirea globală a atmosferei, denumită și
efect de seră. Datorită acestora clima planetei este modificată și este
influențată ciclicitatea sezoaneor(de ex. Apariția întârziată a ninsorii sau
chiar lipsa acesteia). Datorită influenței omului în natură, a încălzirii
globale, blocurile de gheață se topesc, se desprind, puii s- au rătăcit de
mamele lor, de casele lor. Botoșel are nevoie de bulgărași magici, pe care să
îi arunce peste Tărâmul Polar, redându-i temperatura de care are nevoie.
Copiii sunt de acord să îl ajute.
Se
descoperă materialele de lucru- ecusoane, tăblița magnetică, jetoane magnetice.
Primul
cub este cubul cu animale polare: morsă, pinguin, urs polar, vulpe polară,
focă, cerb
Al doilea, cubul cu simboluri, (realizat de
educatoare, împreună cu copiii, într-o activitate ALA I precedentă)
„?-
semnul întrebării” pentru „ descrie” - „Ce este acesta? Acesta este un
animal polar- ursul polar”
„imagine
cu două semne de exclamție, unul mare și unul mic ! !” pentru „ compară” – „Cum este ursul
polar față de....(copilul respectiv va alege celalalt animal )”
„imagine
cu o macheta cu mediul de viață” pentru „ asociază” – „Caută, arată și denumește
hrana și mediul de viață al animalului respectiv”
„imagine
cu doi ochișori” pentru „ analizează”
– „Care sunt Părțile componente ale animalului?”
„imagine
cu doi copii și note muzicale” pentru „aplică” – „Tu ști un cântec/ poezie/
ghicitoare despre acest animal?”
„imagine
cu un urs polar pe o fâșie de gheață” pentru
„argumentează”
– „Cum putem să protejăm animalele polare?”
|
Conversația
Problematiza-rea
|
Personajul
surpriză
Botoșel
?
!
!
![]()
Jetoane micuțe cu imagini reprezentând diferite medii de
viață- (deșert, gheață, în apă, pădure, câmpie) și hrană (rozătoare, porumb,
iarbă, fructe, pește, focă, plancton, fân)
![]() ![]() ![]() |
Observarea
comportamentului nonverbal
Răspunsurile
copiilor
|
1. 3
|
Anunțarea
temei și a obiectivelor
|
Pentru
a dovedi dragostea noastră pentru animalele polare, ne vom juca cu aceste
cuburi jocul „Răspunde repede și bine!”
Copiii
își aleg jetoane/ecusoane, apoi se împart în două echipe în funcție de
jetonul ales- pinguin sau urs polar. Astfel se împart sarcinile fiecărei
echipe. Prima echipă aruncă cubul cu simboluri, a doua echipă îl aruncă pe
cel cu animale, se lansează întrebarea și invers până când vor fi solicitați
toți copiii. Mă asigur că toți copiii au văzut materialele de lucru
|
Explicația
|
|
|
1. 4
|
Prezentarea
regulilor jocului
|
Botoșel
explică regulile jocului „Răspunde
repede și bine! / Întrebări vă adresați și răspunsuri bune dați!”
Fiecare
echipă răspunde pe rând conform cerinței primite
Fiecare
răspuns corect este înregistrat pe
tăblița de marcaj și aduce echipei doi bulgărași magici
Fiecare
răspuns greșit este înregistrat pe
tăblița de marcaj și aduce minus echipei doi bulgărași magici
Dacă o echipă nu poate da răspunsul corect,
cealaltă echipă poate răspunde însă
doi bulgărași vor fi socotiți în favoarea celeilalte echipe
Elemente de
joc:
Surpriza;
Mișcarea; Aplauzele; Manipularea cuburilor și a jetoanelor;
Desfășurarea jocului de probă și a joculuipropriu- zis :
Dau exemplu- un membru al echipei mele
aruncă cubul cu animale polare și fața cubului indică morsa, celaltă echipă: va
arunca celălalt cub, cel al simbolurilor, și fața cubului respectiv arată
imaginea cu ursulețul polar pe o fâșie
de gheață, va lansa întrebarea Cum
putem proteja animalele polare?
|
Explicația
|
|
|
1. 5
|
Desfășurarea
jocului de probă
|
Jocul
didactic ”Întrebări vă adresți și răspunsuri bune dați!” împreună cu Botoșel,
rog copiii să extragă din coșuleț câte un ecuson. În funcție de ecusonul
extras copilul va merge la echipa sa.
Dau
exemplu folosind cuburile.
|
Conversația
Instructajul
verbal
Problematizarea
|
Stea,
planse cu imagini din poveste, cosulet, steluta-ecuson
|
Frontală
|
1. 6
|
Desfășurarea
jocului propriu- zis
|
Când
toți copiii și-au ales ecusoanele, merg fiecare la masa care are același
ecuson extras de el. Copiii mânuiesc
cuburile cu ușurință, pun întrebări și răspund întrebărilor.
|
|
|
|
1. 7
|
Obținerea
performanței
|
Se va realiza prin Varianta a II –a: complicarea jocului
Sarcina didactică
să
răspundă corect la ghicitori, indicând silueta animalului la care se face
referire în ghicitoare;
să
imite limbajul și mersul viețuitoarelor.
Copiii
sunt solicitaţi să extragă, pe rând, ghicitori apoi să răspundă corect la acestea, să indice
jetonul/ figurina/ silueta
corespunzătoare ghicitorii și să imite limbajul și mersul
viețuitoarelor.
|
Conversația
Demonstrația
Problematizarea
|
Ecusoane-
jetoane
O
stea mare
Cinci
stele mici
Coșuleț
Steluțe-
ecuson(20-câte 4 pentru fiecare întrebare)
|
Observarea
comportamentelor copiilor
Colaborarea,
interrelaționarea din timpul jocului, respectarea regulilor de joc, aplauze,
aprecieri verbale
Probă
orală- descrierea materialului pregătit și a sarcinilor de lucru
|
1. 8
|
Asigurarea feedback- ului
|
Fiecare
copil va primi o fișă de lucru și va rezolva sarcinile acesteia
Caută
mama și puiul ei!
Găsește
hrana și adăpostul!
|
|
|
|
1. 9
|
Evaluarea
activității
|
Evaluarea
activităţii se face prin aprecierea efortului copiilor în creativitatea
elaborării întrebărilor şi rezolvarea sarcinii centrale de lucru. Cele mai
interesante întrebări sunt înregistrate şi păstrate în „portofoliul metodei”
pentru a fi utilizate şi la alte activităţi.
Se fac
aprecieri asupra gradului de participare
și asupra comportamentului individual și colectiv al copiilor
Preșcolarii sunt recompensați cu măști pentru realizarea
sarcinilor jocului.
|
|
|
Aprecieri
verbale
Autoevaluare
|
|
Tranziții
|
„Cântec-
Pinguinul Billy”
|
|
CD- player
|
|
2. 1
|
Captarea
atenției
|
Botoșel zărește câțiva pui rătăciți de mămicile lor și solicită ajutorul
copiilor. Aceștia nu ezită să îl ajute.
|
Conversa
ția
|
|
Observarea
comportamentului nonverbal
|
2. 2
|
Prezentarea
optimă a conținutului
|
„După cum ați auzit, astăzi vom realiza
lucrări Împreună cu copiii voi
merge la fiecare centru de interes și voi anunța tema fiecărui centru.
Împreună cu Botoșel ne deplasăm la centre pentru a intui materialele și
sarcinile de lucru. Le voi explica ce trebuie să realizeze cu materialele
puse la dispoziție. Le voi atrage atenția cu privire la modul de lucru
(
îngrijit, folosind cu grijă materialele, fără să ridice tonul sau să- și
derajneze colegii).
La centrul Joc de Rol, copiii vor
interpreta rolul de eschimos.
La centrul Construcții, copiii vor îmbina piesele lego construind adăposturi
polare- igluuri, realizând o machetă.
La
centrul Bibliotecă, copiii vor
preciza sunetul inițal al cuvintelor, despărți în silabe.
La centrul Artă copiii vor asambla pinguini, pe care apoi le vor pune în
interiorul machetei. Voi arăta copiilor lucrarea model, după care voi explica
și demonstra tehnica de lucru.
Înainte de a începe se vor face câteva
exerciții pentru încălzirea mușchilor mâinilor „Mișcăm degețelele”.
|
Conversa
ția
Explicația
Demonstra
ția
|
Trusă
de pescuit, copcă
piese
lego; machetă din polistiren.
Enciclopedia
Animalelor Polare
sfere
și ovale din polistiren/ mingiuțe ping pong,
sârme
chenille, bucăți de material, bețe frigărui, ochișori mobili, mălai, cafea,
sare, lipici
|
Proba practică- indeplinirea
sarcinilor
Proba
practică- indeplinirea sarcinilor
|
2.3
|
Obținerea
performanței
|
Copiii își vor alege centrele de lucru
după dorința fiecăruia și vor lucra respectând cerințele. În timpul lucrului,
se vor audia cântece pentru copii. Voi
trece pe la fiecare centru, îi voi încuraja și ajuta acolo unde va fi nevoie.
Copiii se vor roti în centre după ce vor fi considerat că au îndeplinit
sarcina la centrul respectiv.
|
|
Cd-
player
Cântece
pentru copii
|
|
2.4
|
Evaluare
|
Se face turul galeriei. Voi face aprecieri în ceea ce privește activitatea
copiilor, generale cât și individuale, voi evidenția lucrările deosebite.
Copiii vor discuta despre lucrările/activitățile proprii, dar și despre ale
colegilor. Voi oferi stimulente: Se vor lua în considerare următoarele criterii: respectarea
tehnicilor de lucru, creativitatea şi originalitatea, finalizarea lucrării.
Evaluarea se va realiza prin intermediul ,,decorului’’ ,unde sunt expuse
lucrările realizate pe parcursul zilei. Macheta va fi expusă în holul grădiniței.
|
Turul
galeriei
Expoziția
|
Lucrările
practice- pinguinii
Macheta
|
Autoevaluare
Interevaluare
|
3
|
ALA II- Tranziții
|
„Ghici, ghicitoarea mea!”
|
|
Ghicitori
|
|
3.1
|
Captarea
atenției
|
Botoșel propune copiilor câteva jocuri
prin care să se relaxeze după ce l-au ajutat: „Eschimosul și animalele polare”-
joc distractiv, „Dansul pinguinului”- joc de mișcare, „Ghici ce s-a
schimbat?” - joc de atenție
|
Conversația
|
|
|
3.2
|
Prezentarea
optimă a conținutului
|
Eschimosul
și animalele polare - JOC DISTRACTIV
- Copiii sunt organizați pentru a se desfașura jocul . Un copil va fi
eschimosul iar ceilalti vor fi animale polare. La semnal, eschimosul ......si
toti canta si bat din palme. La finalul cântecului eschimosul trebuie sa ghiceasca numele animalului polar. Daca
ghiceste ,copiii canta:Ai ghicit,ai ghicit/ Ești bine-venit!” si eschimosul
danseaza cu animalul polar.
Daca raspunsul nu este corect se
canta:N-ai ghicit, n-ai ghicit/ Ce bine ne pare/ De acum ai sa fii/ Ca si
noi, polare.”
Dansul pinguinului- JOC DE MIȘCARE -
Copiii vor forma perechi și vor dansa pe ritm executând pași succesivi la dreapta, pași
succesivi la stânga, înainte, înapoi, înainte
Va fi
eliminată perechea care se va opri din dans sau care va greși pașii.
Ce s- a schimbat?- JOC DE ATENTIE - Sunt puse pe masute cosulete cu jetoane cu diferite animale polare .
Se formeaza doua echipe: Echipa pinguinilor si Echipa
Urșilor Polari. Copiii sunt rugati sa observe toate jetoane din
cos, apoi sa inchida ochii. Intre timp, voi lua cate un jeton din fiecare cosulet.
Rog copiii sa deschidă ochii si ii intreb ce s-a schimbat.
Echipa cu cele mai multe raspunsuri corecte va
fi castigatoare. Acest joc dezvolta atentia copiilor.
|
Explicația
Demonstrația
Jocul
|
Jetoane
cu animale polare
CD
CD-player
Coșulețe cu jetoane reprezentând diferite animale
polare
|
|
3.3
|
Obtinerea
performanței
|
După
explicarea regulilor jocurilor se trece la realizarea jocurilor de probă,
elementele de joc fiind: miscarea, semnalul sonor, întrecerea, aplauzele.
În
desfăşurarea jocurilor de către copii se pune accent permanent pe respectarea
regulilor de joc.
|
|
|
|
|
Evaluare
|
Se fac aprecieri individuale și colective
asupra modului de desfășurare al activităților, copiii sunt încurajați,
aplaudați și primesc drept răsplată recompense dulci.
|
Recompensa
|
diplome „....”
|
|
Această activitate
oferă copiilor posibilitatea de a- și verifica și consolida cunoștințele
referitoare la animalele polare și de a le aplica în diverse situații practice.
De asemenea, fiecare copil învață să- și asume responsabilitatea pentru
propriile fapte, să manifeste grijă față de animale, având o atitudine pozitivă
și o sensibilitate deosebită la problemele urgente cu care se confruntă
necuvântătoarele Pământului.
Curiozități
- sub stratul de gheață, care se formează iarna la suprafața
lacurilor și râurilor, apa păstrează o temperatură care permite plantelor și
animalelor de apă să reziste în acest anotimp, deci stratul de gheață apără
viețuitoarele de gerul de afară.
“Cine se opreste din învãtat, fie la 15
sau 25 sau 80 de ani, acela este un om bãtrân.Cine învatã mereu, rãmâne
tânãr." Henri Ford
“Analfabetul de mâine nu va
mai fi cel care nu ştie să citească, ci cel care nu a învăţat să înveţe”
(Herbet Gerjuooy,
A.Toffler).
Bibliografie:
- Cerghit, I., Metode de învăţământ, Editura Polirom, 2008
- Curriculum pentru învățământul preșcolar , ed . Didactica Publishing House , București , 2009
- „Jocuri didactice integrate pentru învăţământul preşcolar”, Ed. Humanitas, Bucureşti, 2005.
- M.E.C.T,, Curriculum pentru învăţământul preşcolar 3 – 6/7 ani”, septembrie 2008 , Bucureşti ;
- M. E. C. T.-Educație ecologică și de protecție a mediului, Ghid metodic pentru cadrele didactice. Învățământ preșcolar. Coordonator Maria Ivănescu
- M. Lespezeanu -,,Tradiţional şi modern în învăţământul preşcolar” –O metodică a activităţilor instructiv-educative, Ed. S. C. Omfal Esenţial S.R.L.,Bucureşti, 2007
- „Programa activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii”, Ed. a II-a, rev.şi ad., Ed. V&I Integral, Bucureşti, 2005
- V. Preda, M. Pletea, F. Grama, A. Cocoş, D. Oprea, M. Călin, - „Ghid pentru proiecte tematice” , Ed. Humanitas Educaţional, Bucureşti 2005;
Webografie
cd-uri cumpărate de pe www.eduteca.ro
http://www.pinterest.com/paulaprevoo/poolgebieden-knutselidee%C3%ABn/
http://moodle.foredu.ssai.valahia.ro/mod/folder/view.php?id=608-
Platforma ProiectuluiForedu, Suport curs Metode și Tehnici Interactive de
Predare Învățare- POSDRU; Formator: conf.univ.dr. Elena Rafaillă
http://www.didactic.ro/materiale-didactice/112979_-calatorie-in-zonele-polare
PINGUINUL BILLY
Îmbrăcat frumos în frac
Cu ghetuțe moi de lac
Chiar cu un ghețar vecin
Locuiește un pinguin
Al sau nume este Billy
Și e văr cu Chilly Willy
În zori dis de dimineață
El își bea ceaiul cu gheață.
Lui îi place și-nghețata
Dar cu-n pește îl dai gata
Billy -pinguin frumos
Este foarte pofticios
Haideți să cântăm puțin
Despre domnul pinguin
Pinguinul e un simbol
Lipa, lipa de la Pol.
Cu ghetuțe moi de lac
Chiar cu un ghețar vecin
Locuiește un pinguin
Al sau nume este Billy
Și e văr cu Chilly Willy
În zori dis de dimineață
El își bea ceaiul cu gheață.
Lui îi place și-nghețata
Dar cu-n pește îl dai gata
Billy -pinguin frumos
Este foarte pofticios
Haideți să cântăm puțin
Despre domnul pinguin
Pinguinul e un simbol
Lipa, lipa de la Pol.
Legănâdu-se agale,
Mândru ca un dirijor,
Trece pinguinul Billy
Sufletul ghețarilor.
(Violeta Argatu)
FIVE LITTLE PENGUINS by Patty Shukla
5
little penguins waddling around
The snow was slippery and one fell down...
Weeee in the water to play
leaving 4
little penguins waddling today....1, 2, 3, 4
4 little penguins waddling around
The snow was slippery and one fell down...
Weeee in the water to play,
leaving 3
little penguins waddling today.... 1, 2, 3
3 little penguins waddling around
The snow was slippery and one fell down...
Weeee in the water to play,
leaving 2
little penguins waddling today.... 1, 2
2 little penguins waddling around
The snow was slippery and one fell down...
Weeee in the water to play,
leaving 1
little penguins waddling today.... 1
1 little penguin waddling around
The snow was slippery and he fell down...
Weeee in the water to play,
leaving no
little penguins waddling today....???mmmm
no
little penguin’s waddling around,
the snow was slippery but none fell down,
Weeee in the water they played,
5 little penguins swimming today.
FRAM, URSUL POLAR
1. AZI VINE CIRCUL, CU-O POVESTE DE DEMULT,
AZI VINE CIRCUL CU POVESTEA UNUI URS
AZI VINE CIRCUL, CU-O POVESTE MINUNATĂ
AZI VINE CIRCUL CUM A FOST CÂNDVA ODATĂ
Refr. S-A ÎNTÂMPLAT
UNDE-I VEȘNIC FRIG, LA POLUL NORD, LA POLUL NORD
C-AR TREMURA UN
VÂNĂTOR VESTIT, LA POLUL NORD, LA POL!
TRA-LA-LA-LA...
2.VRÂND SĂ-NȚELEAGĂ DE CE-I NOAPTE TOT MEREU
MIC, URSUL MAMEI PĂRĂSISE CUIBUL SĂU
CÂND VARA POLARĂ PESTE TOATE RĂSĂRI
PE-NTINDEREA ALBĂ URSUL ALB SE RĂTĂCI.
Refr.
S-A ÎNTÂMPLAT CĂ S-AU ÎNTÂLNIT LA POLUL NORD, LA POLUL NORD
URSUL CEL MIC
ȘI-UN VÂNĂTOR VESTIT LA POLUL NORD, LA POL
3. FRAM ESTE URSUL DIN POVESTEA DE DEMULT
EU, VÂNĂTORUL CARE-ATUNCEA S-A TEMUT
IAR VALSUL NOSTRU VREA SĂ SPUNĂ TUTUROR
CA OMUL ȘI FIARA SE ÎMPACĂ UNEORI.
Refr.E-ADEVARAT,
CREDE-MĂ MILORD, LA POLUL NORD
A FOST ODAT ÎNTR-UN MIC FIORD LA POLUL NORD, LA POL
4. FRAM SPUNE OMUL
CÂND IUBIREA L-A UITAT
FRAM SPUNE OMUL
CÂND E SINGUR ȘI-NȘELAT
FRAM E RĂSPUNSUL
LA-NTREBAREA CE MAI FACI
FRAM E APELUL
CĂTRE TINERI ȘI CEILALȚI.
TRA- LA-LA- LA.....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu